Deelnemers aan dit programma kwamen van sales, engineering, logistiek en materiaalplanning, customer service en de shop. Allen namen deel aan de cursus als onderdeel van het professionaliseringsprogramma. Daarnaast hebben de deelnemers in operationele rollen, de supervisors in de shop en de materiaalplanners, individuele coaching aangeboden gekregen om de vertaalslag van theorie naar praktijk nog beter te maken.
Onder meer hebben zij een beter inzicht en meer vaardigheid gekregen in:
-
Hoe zij vanuit hun planrol rekening kunnen houden met onbetrouwbaarheid in de keten om betrouwbare afspraken te kunnen maken met interne en externe klanten
-
Het risico dat zij lopen als zij vanuit hun planrol toezeggingen doen op basis van gemiddelden zonder de spreiding rondom dat gemiddelde te kennen
-
Hoe belangrijk het is om vanuit de planrol te weten hoe de verantwoordelijkheden in de keten zijn verdeeld
-
Hoe prioriteiten op basis van efficiency en effectiviteit elkaar wederzijds beïnvloeden
-
Hoe je door plandata verschillend te groeperen verschillende inzichten kunt creëren
-
Hoe de doorlooptijd structureel betrouwbaar te maken en te verkorten
-
Dat hij/zij die plant de potentiële bereidheid moet hebben om te herplannen
-
Dat plannen een continu proces is.
|